O FIRMIE
Jesteśmy dynamicznie rozwijającym się zespołem profesjonalistów, posiadających pasję i doświadczenie w tym, co robią. Dbamy o to, aby stale się rozwijać i podnosić nasze standardy, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować usługi na naprawdę wysokim poziomie.
MENU
ADRES
13-230 Lidzbark
Tarczyny 19A
tel. 737 189 632
tel. 737 189 631
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Copyright 2017 | Created with WebWave
Celem programu jest opóźnienie wieku inicjacji alkoholowej wśród dzieci wkraczających w okres dojrzewania.
Realizatorami programu są nauczyciele i pedagodzy szkolni.
Program Fantastyczne możliwości zazwyczaj realizowany jest jako kontynuacja programu Domowych Detektywów, z tego względu jednym z jego celów jest wzmacnianie efektów oddziaływań profilaktycznych, aby były one trwałe w czasie. Ponadto wzmacnia on w uczniach szereg umiejętności społecznych, przede wszystkim tych związanych z radzeniem sobie z negatywnym wpływem rówieśników oraz środowiska w jakim przebywają i gdzie mogą być zachęcani do picia alkoholu. W odniesieniu do rodziców program ten wspiera ich wychowawcze i profilaktyczne działania oraz zachęca do prowadzenia z dziećmi rozmów dotyczących zagrożeń wynikających z picia alkoholu oraz używania innych substancji psychoaktywnych.
Fantastyczne możliwości to rekomendowany program profilaktyki uniwersalnej mający na celu opóźnienie wieku inicjacji alkoholowej, skierowany do uczniów klas piątych i szóstych oraz ich rodziców.
Jest on adaptacją amerykańskiego programu Amazaing Alternatives,
opracowanego na Uniwersytecie Minnesota w ramach Projektu
Northland. Autorzy adaptacji programu do polskich warunków:
Agnieszka Pisarska, Krzysztof Bobrowski, Anna Borucka,
Katarzyna Okulicz-Kozaryn i Krzysztof Ostaszewski
z Pracowni Profilaktyki Młodzieżowej „Pro-M”
Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
Prowadzenie działań profilaktycznych wśród młodzieży w początkowym okresie dojrzewania jest jak najbardziej uzasadnione, co potwierdzają wyniki wielu badań. Wczesna inicjacja alkoholowa jest jednym z poważniejszych czynników ryzyka problemów związanych z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych. Jest to powód do tego, aby wzmacniać czynniki chroniące przed zachowaniami ryzykownymi związanymi z okresem dojrzewania. Ważne jest również, aby rodzice chcieli podejmować z dziećmi rozmowy na temat zagrożeń, jakie wiążą się ze spożywaniem alkoholu oraz używaniem innych substancji psychoaktywnych. Uczniowie powinni zdobywać rzetelną wiedzę na temat konsekwencji picia alkoholu.