O FIRMIE
Jesteśmy dynamicznie rozwijającym się zespołem profesjonalistów, posiadających pasję i doświadczenie w tym, co robią. Dbamy o to, aby stale się rozwijać i podnosić nasze standardy, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować usługi na naprawdę wysokim poziomie.
MENU
ADRES
13-230 Lidzbark
Tarczyny 19A
tel. 737 189 632
tel. 737 189 631
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Copyright 2017 | Created with WebWave


Jednak należy pamiętać, że życie nie kręci się wokół zakupów, więc i ideę zero waste można zastosować również w innych sytuacjach. Idąc przez centrum miasta niemal na każdym kroku wciskane nam są ulotki reklamowe, które w zdecydowanej większości trafiają do najbliższych koszy na śmieci i zazwyczaj tak samo odruchowo jak je bierzemy, tak samo odruchowo wyrzucamy, nie zastanawiając się nad tym, że właśnie przyczyniamy się do zanieczyszczania środowiska. Z tego właśnie względu lepiej odmawiać ulotek reklamowych. A jednak jeżeli już wyrzucamy coś do śmieci, to zawsze należy pamiętać o tym, żeby je segregować, ponieważ wiele z nich może zostać przetworzone i użyte ponownie.
To samo można zrobić z opakowaniami, np. słoikami, których zamiast wyrzucać można ponownie używać do wielokrotnego robienia przetworów lub przechowywania różnych rzeczy zwłaszcza w kuchni, takich jak ryż, sól lub kawa. Jeśli masz ochotę na kawę w drodze do pracy również staraj się nie kupować jej gdzieś po drodze w jednorazowym kubku. Zainwestuj w kubek termiczny lub termos i rób kawę w domu. Będzie taka jak lubisz i znacznie tańsza, przez co inwestycja w termos z pewnością się zwróci.
Również to, co z pozoru może wydawać się już zupełnie bezużyteczne może wcale nie być śmieciem. Stary garnek może być ciekawą doniczką do ogrodu lub na balkon, a szklana butelka po spojrzeniu na nią z innej perspektywy okaże się ozdobnym wazonem. Nawet stare ubrania można wykorzystać ponownie, z bluzki szyjąc torbę na zakupy, a ze swetra poszewkę na poduszkę.
Również niektóre hipermarkety postanowiły zacząć promować ideę zero waste, należy do nich Carrefour, który we Francji zamierza w maju rozpocząć testowanie rozwiązania polegającego na sprzedaży produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku, które można później oddać do sklepu. Towarami takimi będą np. olej, miód lub różnego rodzaju przyprawy. Natomiast w Polsce (dokładnie w Bydgoszczy)obecnie już istnieje rozwiązanie pozwalające na pakowanie wędlin, sałatek, mięsa, owoców czy ogórków kiszonych we własne opakowania przyniesione ze sobą z domu. Przyniesione przez siebie pudełka lub słoiki przekazywane są pracownikom sklepu, którzy ważą zakupywane przez klientów produkty.

W inny sposób koncepcję zero waste promuje Lidl, w którym (chwilowo jedynie w Poznaniu) w ostatnim czasie pojawiła się półka „kupuję, nie marnuję” z żywnością przecenioną nawet o 70%. Znaleźć na niej można nadające się do zjedzenia produkty typu warzywa lub owoce, które należy szybko zjeść, lub pieczywo z poprzedniego dnia.
Zaznaczyć należy, że rozwiązania wprowadzone przez te dwa sklepy aktualnie są dopiero w fazie testowej, jednak jeśli się przyjmą z pewnością zostaną wdrożone na szerszą skalę. Niestety aby inicjatywy te objęły całe sieci sklepów potrzebny jest czas – nawet kilka miesięcy.
Wielu osobom życie w stylu zero waste może wydawać się bardzo trudne, a w niektórych przypadkach niemożliwe. Często nie mamy nigdzie blisko sklepu, gdzie wszystko można kupić na wagę. Również chodzenie na zakupy z własnymi słoikami jest na pierwszy rzut oka kłopotliwe, ale tak naprawdę warto chociaż spróbować.
Autor: Agata Ząbek