O FIRMIE
Jesteśmy dynamicznie rozwijającym się zespołem profesjonalistów, posiadających pasję i doświadczenie w tym, co robią. Dbamy o to, aby stale się rozwijać i podnosić nasze standardy, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować usługi na naprawdę wysokim poziomie.
MENU
ADRES
14-200 Iława
ul. Gdańska 10/8
tel. 737 189 632
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Copyright 2017 | Created with WebWave
„Nie biegnij tak szybko, bo się przewrócisz”, „Nie wspinaj się tak wysoko, bo spadniesz”, „Nie rób tego, bo się pobrudzisz”… i tak można wymieniać jeszcze bardzo długo. Dlaczego straszymy nasze dzieci i zniechęcamy ich do aktywności fizycznej, chociaż wiemy jak ważna jest dla prawidłowego rozwoju dziecka i to nie tylko tego fizycznego, ale również umysłowego, emocjonalnego oraz społecznego. Czy możemy później dziwić się dzieciom, że zamiast wyjść na podwórko i zagrać w piłkę lub pobiegać z kolegami i koleżankami wolą spędzać czas w domu przed komputerem? Bardzo często właśnie dzięki rodzicom dzieci takie są i nie chcą biegać, żeby się nie przewrócić ani nie zmęczyć.
Oczywiście spędzanie czasu przed komputerem nie zawsze i w każdym przypadku jest złe. Dzieci powinny interesować się światem i nowoczesną technologią, jednak pomiędzy tym a ruchem musi być zachowana równowaga. Dzieci nie zawsze wiedzą i nie zawsze też zwracają uwagę na to, co jest dla nich dobre i zdrowe i właśnie z tego względu to my – rodzice musimy to kontrolować i kształtować w nich zachowania związane z aktywnością fizyczną i prowadzeniem zdrowego trybu życia. To właśnie rodzice od najmłodszych lat są dla dzieci największym autorytetem i to od nich w dużej mierze zależy to, jak ich dzieci będą podchodziły do sportu i innych form aktywności fizycznej.
Światowa Organizacja Zdrowia zbadała aktywność ruchową dzieci w wieku 5 – 17 lat i ustaliła, że najlepiej dla ich zdrowia i prawidłowego rozwoju jest, jeśli wykonują one ćwiczenia ruchowe w następującym czasie i częstotliwości:
60 minut dziennie różnorodnych ćwiczeń o różnej intensywności
5 razy w tygodniu po 30 minut intensywnych ćwiczeń
Najmłodsze dzieci 3 razy w tygodniu 15 minutowe ćwiczenia wzmacniające mięśnie.
Ruch jest szczególnie ważny u najmłodszych dzieci – przedszkolaków oraz uczniów pierwszych klas szkół podstawowych. Nie tylko sprawia, że zwiększa się wytrzymałość mięśni, a także poprawia koordynacja ruchowa, ale również lepiej funkcjonuje ich układ hormonalny – przede wszystkim wzrasta tolerancja glukozy, natomiast zmniejszają się różnego rodzaju problemy z metabolizmem. Aktywność ruchowa ma również bardzo dobry wpływ na serce. Organizm, któremu wysiłek fizyczny nie jest obcy, znacznie lepiej go znosi, ponadto ćwiczenia fizyczne wpływają również na umysł oraz zdolności społeczne dziecka. Dzieci, które nie mają problemu z grami zespołowymi potrafią dużo lepiej poradzić sobie z pracą w grupie, a także dużo szybciej znajdują rozwiązania swoich problemów, które spotykają na swojej drodze na co dzień.
Właściwe wykorzystanie ruchu w procesie kształtowania powiązań dwóch sfer: motorycznej oraz psychicznej może przyczynić się do:
Pozytywnej świadomości własnego ciała
Umiejętności budowania relacji międzyludzkich
Rozwijania pewności siebie
Poczucia własnej wartości
Poprawy zdrowia fizycznego i psychicznego
Budowania zdolności społecznych
Zwiększania zdolności samorealizacji, solidarności, motywacji oraz opanowania.
Dzięki odpowiedniej dawce ruchu dzieci są nie tylko bardziej sprawne ruchowo, ale również mądrzejsze, ponadto dzięki niemu mają możliwość odkrycia swoich talentów i uzdolnień. Uprawiając sport dziecko ma możliwość lepszego poznania własnego siebie oraz otoczenia w którym funkcjonuje. Ponadto może on również dać mu poczucie spełnienia, zadowolenia, pobudzić jego kreatywność i rozwinąć zdolność empatii.
Aktywność fizyczna ma również pozytywny wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego i zwiększenie zdolności do pracy umysłowej oraz zdolności poznawczych. Ruch ma również bardzo pozytywny wpływ na wyniki szkolne, co zostało już niejednokrotnie udowodnione naukowo. Badania na ten temat dotyczyły zazwyczaj oprócz wyników w nauce i wskaźników inteligencji, również umiejętności percepcji, testów werbalnych i matematycznych. W wyniku przeprowadzonych badań okazało się, że dzieci, które zaczęły uprawiać sport w młodszym wieku osiągają lepsze wyniki w nauce niż te, które rozpoczęły swoją przygodę ze sportem kilka lat później.
Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe fakty możemy śmiało stwierdzić, iż piłka nie zawsze jest czymś co odciąga dziecko od nauki, a stereotyp kogoś, kto ma same piątki z WF-u nie jest zbyt dobrym uczniem i nie radzi sobie z innymi przedmiotami jest nieprawdziwy i mocno krzywdzący. Jeśli chcemy, aby nasze dzieci prawidłowo się rozwijały , nie miały problemów ze zdrowiem ale miały za to jak najlepsze wyniki w nauce, zachęcajmy je do ruchu. I nie bójmy się tego, że biegnąc z kolegami przewrócą się i ubrudzą ubranie.
Autor: Agata Ząbek