O FIRMIE
Jesteśmy dynamicznie rozwijającym się zespołem profesjonalistów, posiadających pasję i doświadczenie w tym, co robią. Dbamy o to, aby stale się rozwijać i podnosić nasze standardy, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować usługi na naprawdę wysokim poziomie.
MENU
ADRES
13-230 Lidzbark
Tarczyny 19A
tel. 737 189 632
tel. 737 189 631
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Copyright 2017 | Created with WebWave

Każde dziecko jest inne i to, czy uczy się lepiej czy gorzej nie zawsze zależy tylko od jego dobrych chęci, ale również od takich czynników jak świadomość ucznia, jego doświadczenia, sposób pracy nauczyciela, sytuacja jaka panuje w domu, wykształcenie rodziców, atmosfera panująca w klasie i wiele innych. Wszystko to sprawia, że metody, które znakomicie sprawdzają się u jednego dziecka, wobec innego będą zupełnie nieskuteczne.

Z kolei nauczyciele, aby we właściwy sposób mogli motywować swoich uczniów muszą sami być zmotywowani do działania i zadowoleni z tego, co robią. Pozytywne nastawienie i wiara we własnych uczniów są tutaj bardzo ważne, chociaż niejednokrotnie również trudne – w zależności od sytuacji w jakiej nauczyciel się znajdzie.
Małe dzieci z natury są ciekawe, chcą się uczyć nowych rzeczy i doświadczać nowych przeżyć, dlatego może się wydawać, że motywowanie ich jest rzeczą prostą, jednak nie zawsze to tak wygląda w praktyce. Bardzo często rodzice podejmując pewne działania, które według nich mają na celu zmotywowanie dziecka do nauki, odnoszą wprost przeciwne skutki.
Najczęściej rodzice stosują wobec swoich dzieci system nagród i kar, co jest mało skuteczną metodą, ponieważ doprowadza do tego, że dzieci przestają interesować się tym co robią – najważniejsza staje się dla nich nagroda. Z kolei w przypadku kary, oczywiście starają się jej unikać. Nie oznacza to jednak, że mamy nie doceniać starań dziecka, czy też nie uświadamiać go odnośnie tego, jakie są naturalne konsekwencje popełnianych przez nie błędów.
Kolejną bardzo często spotykaną metodą jest szantaż emocjonalny, który często polega na wzbudzaniu w dziecku poczucia winy. Można więc uznać, że dla dziecka jest to pewnego rodzaju kara emocjonalna. Metoda ta nie powinna być stosowana, ponieważ wzbudza w dziecku poczucie lęku przed odrzuceniem ze strony rodziców.
Wspomnieć tu należy również o takich działaniach jak porównywanie czy wyśmiewanie, które mogą znacznie obniżyć samoocenę dziecka, które nie będzie chciało podejmować określonej aktywności, ponieważ z góry uzna, że czegoś nie potrafi. Bardzo podobne skutki występują wtedy, kiedy wyręczamy dziecko w czynnościach które robimy szybciej i lepiej, a przez to dziecko nie ma nawet możliwości spróbowania czy jest w stanie zrobić to samo.

Rodzice i nauczyciele powinni dokładnie obserwować dzieci, aby poznać ich pasje i zainteresowania, wtedy dużo łatwiej będzie im wpływać na proces uczenia się, a także kształtować w nich pożądane umiejętności. Jednak nie tylko sukcesy mają wpływ na rozwój dziecka, przyczyniają się do niego również porażki. Zadaniem dorosłych jest pokazanie dzieciom w jaki sposób prawidłowo je przeżywać. Dziecko musi mieć świadomość tego, że nawet jeśli coś mu nie wyjdzie, nadal będzie akceptowane, a popełnianie błędów jest rzeczą normalną i może przytrafić się każdemu. Nie oznacza to jednak, że sytuacje takie mają być bagatelizowane.
Dziecko, które wychowuje się w atmosferze miłości i akceptacji lepiej będzie radziło sobie w życiu, będzie również miało więcej siły i zapału. Będzie wiedziało, że potrafi pokonywać trudności, wzmocni w sobie motywację do nauki, która nie będzie tylko obowiązkiem, ale czymś, co dziecko robi z chęcią.
Autor: Agata Ząbek