Sprawdź naszą politykę prywatności

O FIRMIE

Jesteśmy dynamicznie rozwijającym się zespołem profesjonalistów, posiadających pasję i doświadczenie w tym, co robią. Dbamy o to, aby stale się rozwijać i podnosić nasze standardy, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować usługi na naprawdę wysokim poziomie.

MENU

ADRES

14-200 Iława
ul. Gdańska 10/8

tel. 737 189 632

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Copyright 2017 | Created with WebWave

hullo wycieczki szkolne, kolonie, zielone szkoły, poznaj polskę
hullo
domeritum
07 czerwca 2018

Wakacje niemal każdemu kojarzą się z wypoczynkiem, słońcem i dobrą zabawą, przede wszystkim na świeżym powietrzu. W tym czasie również bardziej skłonni jesteśmy do różnego rodzaju aktywności fizycznej. Jednak aby w pełni wykorzystać ten czas przede wszystkim na przyjemne rzeczy, które później będziemy mogli miło wspominać zwłaszcza podczas mroźnych, zimowych wieczorów konieczne jest, abyśmy w odpowiedni sposób zadbali o bezpieczeństwo swoje oraz naszych dzieci.

Na górskim szlaku (pod warunkiem że nie jest to trasa nad Morskie Oko w szczycie sezonu w gorący letni dzień, kiedy trudniejsze od samego wejścia jest przepychanie się pomiędzy turystami zmierzającymi w tym samym co my kierunku) bardzo często może zdarzyć się, że jesteśmy zdani tylko i wyłącznie na siebie samych. Dlatego do wyprawy takiej, zwłaszcza jeśli zabieramy ze sobą dzieci, musimy być odpowiednio przygotowani.

Zanim wyjdziesz w góry

Wybierając się w góry nie możemy zakładać, że wszystko się uda i bez większych problemów uda nam się zdobyć szczyt, a później z niego zejść. Niestety wielu sytuacji, które mogą nam się przytrafić po prostu nie jesteśmy w stanie przewidzieć, dlatego zanim wyruszymy trzeba nawet na takie zdarzenia, które wydają nam się bardzo mało prawdopodobne.

Zanim wyjdziemy w góry należy wcześniej wybrać trasę, którą będziemy się poruszać oraz kupić aktualną mapę lub przewodnik turystyczny w którym zaznaczone będą wszystkie szlaki turystyczne. Mamy wtedy możliwość zapoznania się w wszystkimi trudnościami, jakie spotkają nas na drodze. Jeśli znamy je wcześniej, wiemy co nas może czekać i jak się do tego przygotować. Z przewodnika dowiemy się również czy na trasie którą wybraliśmy lub w jej pobliżu są jakieś schroniska i w jakiej odległości od siebie. Musimy również wiedzieć, że nie są to jedyne obiekty, w których możemy odpocząć, schronić się przed deszczem czy nawet przenocować. W górach często spotkać możemy też różne szałasy czy leśniczówki, które dostępne są dla turystów.

Nawet jeśli bardzo dokładnie przeanalizujemy stopień trudności poszczególnych szlaków oraz obliczymy czas, jaki potrzebny jest nam do tego, żeby wejść na szczyt i z niego zejść, zdarzyć się może, że z różnych przyczyn nie będziemy w stanie zrobić tego tak, jak sobie zaplanowaliśmy. Warto wtedy wiedzieć, gdzie w takiej sytuacji możemy się zatrzymać.

Pogoda w górach

Nie tylko wybór zbyt trudnego szlaku czy zwichnięta kostka mogą być powodem tego, że nasz powrót z górskiej wyprawy się opóźni. Musimy pamiętać o tym, że pogoda w górach potrafi bardzo szybko się zmieniać, dlatego bardzo ważne jest aby sprawdzać ją zawsze zanim tylko wyjdziemy. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy wybieramy się w góry z dziećmi nie wolno ryzykować tego, że podczas przebywania na szlaku zastanie nas burza.

Nigdy nie powinno się wychodzić na szlak kiedy:

• wije silny wiatr

• jest mgliście

• temperatura jest bardzo niska lub bardzo wysoka

• pada deszcz

• pogoda szybko ulega pogorszeniu

• świeci silne słońce

Jeśli wybraliśmy już szlak, sprawdziliśmy prognozę pogody i zdecydowaliśmy się, że wyjdziemy w góry, najlepiej zrobić to wcześnie rano, ponieważ wtedy najbardziej prawdopodobne jest, że pogoda nas nie zaskoczy. Do jej załamania najczęściej dochodzi popołudniu.

Należy również pamiętać, że nie powinniśmy zbaczać z wcześniej wybranego szlaku, ponieważ w górach bardzo łatwo się zgubić, nawet przy dobrej pogodzie.

Co zabrać ze sobą w góry?

Nie ulega wątpliwości, że w górach może być naprawdę niebezpiecznie i to nawet jeśli poruszasz się po wyznaczonym szlaku, a to oznacza, że powinniśmy być przygotowani na wiele. Niestety na wszystko przygotować się nie da, trzeba pamiętać, że ogranicza nas miejsce w plecaku, który ze sobą zabieramy oraz nasze własne siły. Są jednak rzeczy, które każdy turysta wybierający się na dalszą wycieczkę KONIECZNIE powinien ze sobą zabrać.

Powinieneś zawsze mieć ze sobą:

• odpowiednie obuwie (jest to absolutnie niezbędne!)

• ubranie chroniące przed wiatrem i deszczem

• zapasową ciepłą odzież

• podręczną apteczkę

• mapę lub przewodnik oraz kompas

• prowiant i napoje

• latarkę

• telefon komórkowy z naładowaną baterią

Jeśli to możliwe staraj się nigdy nie chodzić w góry samotnie. Zanim wyjdziesz zapoznaj się z aktualnie panującymi warunkami oraz prognozą pogody oraz poinformuj kogoś o tym gdzie dokładnie się wybierasz i kiedy planujesz wrócić.

Co zrobić w razie wypadku?

Nawet jeśli jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do wyprawy w góry, zawsze może spotkać nas coś, czego wcześniej nie przewidzieliśmy, co może skutkować tym, że ulegniemy wypadkowi. Co robić jeśli tak się stanie? Przede wszystkim należy ocenić rodzaj oraz miejsce wypadku, a następnie jeśli jest to konieczne powinno się wezwać pomoc.

Numery alarmowe GOPR:

985 (ze wszystkich telefonów)

601 100 300 (z telefonów komórkowych)